På tal om hönor....

Jag trodde att alla mina kycklingar hade rymt för inhägnaden var nästintill tom. Efter en undersökning  visade det sig att alla (ca 350 st!!) kycklingar hade gått ner i ett hål där det saknades ETT block!!! Jag tror att de gömde sig inför slakten...

Vem kom först, hönan eller fåret?



Har du vägarna förbi Goron-stationen så är det stor chans att du ser Hönan och Fåret. Legenden säger att de har varit där länge, så länge att ingen riktigt vet hur de hamnade där. Lyssnar du noga kanske du också kan lyckas höra någon av deras djupa diskussioner. Vad diskussionerna handlar om får du lyckas lista ut själv..om du förstår vad får och hönor säger..

Den ultimata frågan är, kommer jag klara detta?

Minethol färdigt.

 

Minethol är härmed klassificerat som färdigt.

 


Efter 3 år av byggande(med lite breaks då och då för annat) är Minethol idag, 2014-03-04, färdigt.

Fästningen kan komma att bli uppgraderad till en Railhub, men det ändrar inte dess väggar eller generella struktur. 

 

Minethol har alltid varit det arbete jag varit med känd för på servern samt det bygge som legat närmast mitt hjärta under hela min tid på 90gQ. 

 

Jag vill tacka Kevin(PenguinKN/kevv_n) för hans arbete i Asilon. Utan den sten han producerat hade detta aldrig varit möjligt.

Första köpet hos världens första Drive-Thru i Nirethia!

Evelins matbutik sedd utifrån!

 

Rälsutvägen och gåingången

 

Här är rödljuset man sitter i om man är påväg förbi Evelins shop där man kan välja att åka in på Drive-Thru

 

Världens första Drive-Thru köp har gjorts av kanto76 och här är en bild på köpet

 

Här ser vi hur nöjd han är! :D

Nya ritningar för centrum i Nirethia!

Ombyggnaden är inspelad så timelapses lär det bli :)

Ny uppfinning! Trevägsrödljus med tillbakaknapp åt varje håll!

Detta är alltså en riktigt kompakt version av en trevägskorsning där man kan åt varje håll välja vilket håll du vill åka och tillochmed välja att åka tillbaka. Tillbakaknapp kräver att alla tre cellerna ska modifieras vilket kräver mycket extra rum. Men trotts det så är den väldigt kompakt.

 

Här är kopplingen, bilden ovan är med en box runt, om man ska ha den under marken så kan ramen också tas bort och göra den 1 block mindre på varje sida.

 

Jämförelse med dom andra likadana fast utan tillbakaknapp.

Rödljus med transport support!

Har börjat ta fram en ny design på INPUT i ett rödljus där det finns plats för att ha en transportvagn med sig överallt i staden ifall dessa är installerade :)

Mer kompakt tre-cells rödljus!

Jag har suttit i nån timme och försökt hitta ett kompaktare sätt att göra det mest avancerade rödljuset jag kommit på så jag kom fram till detta. Ett 100% säkert rödljus på endast en 11x8x4 yta.

 

Nya design och storlek jämför med under som är RoadPorts första rödljus.

 

Detta är ett praktiskt exempel på hur rödljusen med samma teknik ser ut idag på servern, ovan och under går efter exakt samma tre cells teknik som vi använder dock har ovan en ny input som gör att den kan bli kompaktare men också att man är tvungen att trycka framåt under tiden man trycker på ett håll.

 

Här är hela kopplingen för den nya designen jämfört med under...

 

Ja, detta rödljuset med exakt samma teknik har två våning kontrollrum och går mer är 9 block ner i marken medans det andra går 4 block ner.

Nirethia är på G igen med nya rödljus och murbanor!

Här är ingångsrödljuset till muren via Roadport

 

 

Efter man valt vilket håll man vill åka så kommer man hit där spåren ändras automatiskt.

Inte finaste rödljuset men det är inne i en mur, det ska se lite rötet ut :D

 

Här är vägarna upp i muren för man vill ju inte åka längst ner!

 

När man väl kommit upp till näst högsta våningen så börjar man åka rakt där det finns rödljus överallt där man kan åka ner ut eller ner och iväg till t.ex Rithill eller en annan stad utanför murarna.

 

Så helt enkelt så fungerar muren nu som en utlandsvägsväljare som Roadport är just nu.

Vad som kommer hända med Roadport vet jag inte än men den lär inte behövas efter detta bygget.